data dodania do księgarni down up
Wyświetl

Kwartalnik Pedagogiczny

 

„Kwartalnik Pedagogiczny” (Education Research Quarterly) to istniejące od roku 1956 recenzowane czasopismo naukowe poświęcone aktualnym problemom z zakresu pedagogiki i badaniom nad edukacją. Kwartalnik służy rozwijaniu pedagogiki, pogłębianiu wiedzy na temat edukacji i promowaniu nowatorskich badań.

 

Publikujemy oryginalne teksty w formie studiów teoretycznych, przeglądowych i prac badawczych dotyczące badań edukacyjnych, edukacji i jej uwarunkowań w Polsce i na świecie oraz prace zajmujące się pedagogiką jako nauką i stanem jej rozwoju. Wydajemy również numery specjalne (tematyczne), w których prezentowane są badania nad tym, jak konteksty globalne, europejskie i regionalne oddziałują na pedagogikę i podejmowane przez nią problemy. Obok artykułów naukowych publikowane są teksty polemiczne, recenzje oraz sprawozdania z ważnych wydarzeń naukowych – zarówno ogólnopolskich, jak i zagranicznych. Teksty w języku polskim i angielskim przyjmowane są w sposób ciągły.

 

Zapraszamy do współpracy autorów polskich i zagranicznych, zarówno związanych z pedagogiką, jak i reprezentantów innych dyscyplin naukowych. Zależy nam na tym, by na łamach czasopisma konfrontowane były ze sobą perspektywy, z jakich na te same bądź zbliżone zagadnienia spoglądają przedstawiciele różnych dziedzin nauki.

 

Zgodnie z komunikatem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 31 lipca 2019 roku w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych wraz z przypisaną liczbą punktów czasopismo jest obecne na nowej liście czasopism punktowanych z wynikiem 20 punktów.

 

Autorzy publikujący swoje prace naukowe w czasopiśmie za każdą publikację otrzymają 20 punktów MNiSW w dyscyplinie naukowej pedagogika.

 

*********

 

The Polish journal issued since 1956, publishes articles presenting theories of broadly defined pedagogy and research findings on functioning of the individual in society. The articles discuss various pedagogical subdisciplines, including pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactic methods, psychology of education, philosophy of education, aesthetic education, etc.

 

The journal seeks to allow and stimulate academic discussions on the most important current issues in education. It promotes achievements in Polish pedagogy among foreign language educators (articles in foreign languages). It also familiarises Polish educators with current trends in the field of pedagogy in other countries by publishing translations of articles in foreign languages. The journal contains papers by already well-established authors, as well as papers by new adepts of the field.

 

The journal seeks to serve all interested in issues of broadly defined education, especially academic teachers and university students of Humanities and Social Science.

 

Więcej o czasopiśmie » 

Ostatnio oglądane
Emblematy
EmblematyAlciato (Alciatus) Andrea
Tom VIII serii udostępnia polskiemu odbiorcy dzieło Andrei Alciata (1492–1550), mediolańskiego prawnika i humanisty, uważanego za twórcę kanonicznej wersji gatunku literacko-obrazowego zwanego emblematem, który przeżywał swój rozkwit w Europie ...
47,20 zł
Szczegóły
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel