Badanie edukacji
Serię wydawniczą „Badanie Edukacji” tworzą książki prezentujące empiryczne badania naukowe z zakresu pedagogiki i dyscyplin pokrewnych, których przedmiotem jest szeroko pojmowana edukacja. Publikowane są analizy wyników badań dotyczących zarówno funkcjonowania formalnego system kształcenia, jak i edukacji nieformalnej. W obszarze zainteresowań autorów znajdują się studia empiryczne nad procesami socjalizacji, środowiskami wychowawczymi, działaniami społecznymi jednostek i grup. Wnioski z badań nad edukacją umożliwiają zarówno weryfikację i rozwijanie teorii pedagogicznych, jak i doskonalenie praktyk edukacyjnych oraz społecznych.

- „Chcielibyśmy, żeby [Uniwersytet] był przyjazny i otwarty, zorientowany na rozwój pracowników i studentów, nastawiony na współpracę i efektywny, «przenikalny» dla ludzi i idei, szanujący zasoby naturalne, ekologiczny i oszczędny, odpowiedzialny